Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Lördag

Kategori:

Har fått hem en provsadel igen, nu har jag provat följande sadlar på Vilja
 
Equipe, 2 olika modeller, funkade tyvärr inte på Vilja hon var inte nöjd, men jag tyckte att de var mycket sköna.
 
Erre Plus, hade tur och fick prova Toffefés sadel och den är jätteskön och Vilja funkade bra med den, en mjuk sadel med ganska djup sits, man sitter mycket bekvämt, tydligen bra på breda hästar.
 
 
Passier Optimum 2, funkade jättebra, Vilja tyckte om den och var mjuk och rörlig direkt, och jag satt bekvämt.

 
Childeric DFI 17 tum
 
 
 
 
 
Det här är en DFI 18 tum
 
 
 
Idag tränade både jag och Kenth i Lysekil för Anki, det var givande. Här är en liten filmsnutt från träningen på saxen.
 
Idag fick vi en ny känsla i passagen, den blev mer samlad och alldeles jämn och kanske tack vare childericsaddeln så satt jag för en gångs skull still i sadeln i galoppombytena i varja
 
https://youtu.be/yn14HpNx6-w
 
 
 

Kommentarer

  • Ann-Charlott Palmquist säger:

    Childricen såg ut att sitta super!

    Svar: Ja, Vilja tycker om den, så får nog bli en sån
    Stuteri Light

    2015-10-05 | 20:42:59

Kommentera inlägget här: