Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Tävling i Nordhalland

Kategori:

En hel helg i Nordhalland med tre av våra hästar. 
Sofia och Credo som red en Msv B2 och Msv B4. Hon var inte så nöjd efter första klassen för Credo var seg och bjussar inte till alls. I framridningen till andra klassen red hon mer tempoväxlingar och det såg mycket bättre ut. Credo såg spänstig ut och gjorde fina skolor och längningar, men det blev tyvärr lite missar istället, hem och trimma byten och skrittpiruetter.


Johanna och Don Bellisimo gjorde en fin ritt i Msv C och gick en placering där, jättekul. Grattis!

Kenth och Vilgot var inte direkt nöjd, han hade en bra känsla men såg tydligen inte lika bra ut. Han red en Msv C 1.

Igår tävlade jag och Vilja i Intermediare 1b och jag tycker verkligen att det är kul, Carina hängde med och det är kul när hon är med och håller ordning på mig, började bra med att välta ut den blöta betforn över alla mina saker i transporten och då var det typ 40 min kvar till start, typiskt mig. Men framridningen hanns med ändå men fick inte riktigt den energin som jag behöver i passage och piaff, men vet att hon kan bättre, har en helt annan energi hemma. Men galoppprogrammet gick jättebra saxen, serierna och piruetterna allt flöt på och hon var fint framför mig. Men sen typiskt en taskig halt på slutet, bara för att jag skulle rätta till den så blev det en fyra. Man måste ju rida klart !
Men kul är det och njuter varje dag jag rider och tränar med min häst.


Kommentarer


Kommentera inlägget här: