Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Tävling i Lysekil

Kategori:

Det var en ganska kall helg i Lysekil, snöade t.o.m lite idag. Så det var varma kläder som gällde i helgen.
 
Igår dömde jag nya LC:1 och nya LB:1, det var många övergångar och allmänna intrycket hade fått större del av poängen, detta kommer att göra att det allmänna intrycket kommer att bli mycket viktigare är tidigare och att en stor del av poängen fördelas på de fem sista punkterna.
 
Det var många fina hästar och roligt att komma igång att döma igen efter vinteruppehållet, nästa vecka ska jag iväg på MSV B domar utbildning igen.
 
Både Don Bellisimo och Credo tävlade idag.
 
Först ut var Credo och första start i klassen Msv B:2. Jag hade en fin känsla, han var koncentrerad och kändes fin, men när jag kollade protokollet så hade jag nog varit lite slarvig med linjerna och böjt för lite i skolorna. Så vis av det när jag gick in med Don Bellisimo så var jag petnoga med linjerna och böjde mer i skolorna och det gav resultat. Vi vann klassen, duktiga lilla häst som alltid är bäst när det gäller.
 
MSV B:2
Don Bellisimo 67% 
Credo 61,7%
 
I nästa klass som var en Msv B:4 så blev det Credo som fick bästa poängen, men båda hästarna skötte sig mycket bra och vi fick vårat första kval till nästa nivå. 
 
Don Bellisimo 63,8%
Credo 65,1 % 
 
 
God natt, jag kommer att sova mycket gott, det har varit en kul helg, det kommer fler bilder.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: