Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Rapport från senaste veckan

Kategori:

Vilja och jag har varit i Laholm på meeting, åkte ner på torsdagen för att hinna rida på banorna på kvällen där.
På fredag var det då dags för en Intermediare 1b alltså nivån högre än i Lilla Edet och då ingår passage, piaff och 7 byten i varje. Travprogrammet gick hyfsat bre, men i skritten skulle hon klia sig och när jag tog tyglarna började hon greja med tungan, och tyvärr lyckades hon även denna gång att lägga den över betten, jag hade nog tyvärr missat att jag hade släppt ner betten ett hål under veckan. Hon blev tom i handen och helt ostyrbar, men tänkte att vi behövde rida igenom så att det inte blir problem i framtiden. Så red nästan klart programmet men gick ut i sista rörelsen. Faktiskt lyckades hon med ettorna.
 
Dag 2 skulle jag rida Intermediare II och var rejält nervös, men Anki, min tränare skulle döma Grand Prix dagen efter och kom ner tidigare, och då var hon på mig att jag skulle framåtbjudningen och jobba mer med bakbenen in under hennes långa kropp. När jag kom in på banan kändes hon fin och jag kunde jobba mig igenom hela programmet och hon kändes uppe och fin i handen, vi missade 2:orna ( men klarade 1:orna 11 st) och en sluta men det övriga gick riktigt bra, fick 61,3 % och det är det högsta hittills i den här klassen, kval till nästa nivå ligger på 62% så ganska nära. Kände mig trots allt nöjd med helgen eller iaf Lördagen.
 
Andromeda är hos Josefin Hansén som Kenth tränar henne för och de funkar fantastiskt fint ihop.
 
De har gjort två starter på Åby i 1.15 och 1,20 och hade en rivning i vardera och nu är de i Varberg på meeting och har gått en 1.15 och två 1.20 och gått 2 nollor och en rivning i sista klassen. Nu är det några dagars vila och sen meeting i Lilla Edet.
 
Andromeda och Josefin första dagen i Varberg i 1.10m
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: