Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

En vanlig tisdag

Kategori:

Nu börjar tävlingssäsongen närma sig med stormsteg och har anmält till Nordhalland den 21 februari, med alla tre! Så det blir Msv B:4 med Bellisimo och Credo debut för båda i sen klassen och Vilja får gå en Prix st George.
 
Idag fick Bellisimo åka och träna för Anki, det var nyttigt, vi fick lite bakläxa på bytena speciellt att jag ska växla mer mellan enkla byten och byten i språnget och samling innan! 
Traven funkar fint han gör fina skolor och funkade bra med sluta även på medellinjen.
 
Fick uhip kappan idag som jag hade beställt och den är så varm, varmare än dunjackan jag brukar ha. Tyvärr frös jag desto mer om händerna så behöver nog ett par varmare handskar oxå.
 
Tömkörning med Vilja och Credo på en frusen utebanan men strålande väder. Credo tror jag inte jag har tömköra på flera år men han var duktig, jobbade med fina bakben i samlad långsam trav. Kan nog bli fin passage så småningom. 
 
Vilja fick jobba med piaffen och den blir hon så laddad av och frustar och piper, men hon lydde mig och busade inte i halkan utan jobbade på. Hon har ju aldrig kunnat trava sakta förut men i vinter har det plötsligt börjat funka.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: