Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Helgen

Kategori:

Helgen var mycket hektisk först Clinicen på fredag och så rida hästarna på lördag och så eftermiddagen med träningar i Lysekils ridhus.
 
Söndagen var det Nationell Int 1b i Billdal med Vilja.
 
 
 
Vilja kändes inte riktigt lika pigg som hon har varit och när jag värmde henne blev hon snabbt svettig, men det var ju ganska varmt. Men jag har fått en bättre trav i henne med mer kadens så den var jag nöjd med. travslutorma gick också bra men passagen syntes ju knappt men första piaffen blev inte så stor men helt ok med jämna tramp, skritten funkade fint som vanligt. Men i galoppen gick det segare och segare fick svårt att ha henne uppe i formen, men tvåorna kändes raka, saxen som är svårast kändes ok men sen red jag fel väg och tappade koncentrationen men piruetterna trampade hon runt i kändes fina. Men sen går ju ine ettorna när hon är låg i formen.
 
Ann-Charlotte och Carina var med och servade mig med allt möjligt, A-C är verkligen expert på att få grejorna snygga och det var inte en pinal som var oputsad och så flätade hon min busiga häst som aldrig kan stå still.
 
Här är ritten det blev 59,04%, vi är iallafall ganska stadiga på den poängen, och det är klart att går jag ner ett snäpp i svårighet får jag högre procent, men nu vill jag rida de här programmen och försöka nå kvalet på 62% till Grand Prix.
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: