Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

25 januari

Kategori:

Det har varit en ganska kylig vecka med minst -5 minus varje dag, jaja, inte som in Jämtland eller Kiruna som hade -31 grader idag, Men igår när jag hade träningar på Rotan så klädde jag mig så varmt det gick och frös faktiskt inte alls, det är ändå det jobbigaste att frysa så om händer och fötter. 
 
I veckan har jag filat på fölens hovar mest för träning men även för att hovslagaren inte har kunnat komma, men det blev riktigt bra och de var hemskt snälla, bara Spot Light kvar nu. Hästarna är igång och det är härliga turer i snön och så ridhuset, Vilja känns super och både Kenth och Sofia verkar nöjda med Andromeda och Credo.
 
Spot Light är en smitare och har varit utanför varje dag, men går tillbaka in i hagen igen, men jag är inte riktigt nöjd med det. Funderar på någon bra lösning.
 
Idag har det varit Överdomar utbildning i Alingsås för Ulf Wilken mycket trevligt arrangemang och vi gick igenom TR och gjorde ett Överdomar prov. En givande dag men många nyttiga diskussioner.
 
Så har Chic Fiona åkt hem idag till Sofie och Marcus för att börja tränas inför sin framtid som dressyrhäst. Vi tackar för att vi fick låna den här fina hästen.
 
 
 
Kvar har vi nu hennes fina föl Flash Light.
 
 
Istället kom idag Fionas mamma Natasha som är dräktig, Natasha ska få föl i april och kommer vara först ut om allt går efter planerna.
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Tina säger:

    Fantastiskt fin den där lilla Flash....

    Svar: Ja visst är han läcker :)
    Stuteri Light

    2014-01-26 | 20:39:23

Kommentera inlägget här: