Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Tisdag 4 februari

Kategori:

Redan februari, och igår tror jag våren kom och det mesta av snön har försvunnit. Hoppas att det inte blir en lerig vår nu, det har varit skönt med snön.
 
Sofia och Credo
 
 
I söndags var jag med Sofia på 2:a seriedressyren på Göteborgs FRK i och det blev en bra eftermiddag, Jag hade med mig headset och pratade med Sofia på framridningen, men det mesta skötte hon själv, det var stundtals 12 hästar på framridningen men hon skötte det fint (Det kan vara jobbigt när det är trångt). 
 
De värmde ca 50 min inklusive skritten och han under den uppvärningen med många skrittpauser, när de skulle in på banan var han mjuk och fin. En kul grej som hände på framridningen var att en dam som ställde sig bredvid mig och funderade en stund tyst för sig själv vem jag pratade med och plötsligt sa hon, 
- Nu ser jag vem du pratar med. Hon med Lusitanon va? 
- Ja sa jag,
- Vet du jag var med och startade svenska Lusitanosällskapet och har ritat loggan för den.
 
Visst är det ganska konstigt, hon hade inte någon Lusitano med sig utan svenska varmblod SWB.
 
Credo såg mycket lydig ut på banan, traven flöt på i ett bra tempo med höga knän och vilka ökningar han börjar få till, halterna funkade också den här gången, dock blev skänkelvikningarna lite felställda men i övrigt var det bra, I galoppen såg han mycket mer loss och genomsläppt ut än på länge. De fick bra betalt och Sofia var nöjd när hon kom ut från banan. 66 % i LA:3 och kom på 7:e plats. När vi läste igenom protokollet så stämde det bra med Sofias känsla och det jag såg. Sista deltävlingen går i LA:4 och där är det lite nyheter som de får jobba med, speciellt bakdelsvändningarna.
 
Överdomare, check
Jag har fått besked att jag klarade överdomar examen i Alingsås förra helgen, det är skönt nu kan jag även vara överdomare på tävlingarna.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: