Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Helgen 5-6 april

Kategori:

En kul men intensiv helg blev det
 
Jag och Kenth for åt var sitt håll Andromeda skulle starta sin första hopptävling på GFRK och jag skulle på dressyrpoolen träning i Götene.
 
Hopptävling på GFRK
 
Kenth var mycket nöjd med starten i 1.05 m Andromeda var högt över alla hinder och bjöd bra men kom tyvärr lite fel in på kombinationen och stannade första gången, men sen hade hon hoppat den också fint på andra försöket.
 
Dressyrpoolen-träning
 
Träning för Charlotte Haid-BundergaardRåbäcks egendom vid Kinnekulle
 
Jag och Vilja fick sällskap av Johanna och Katarina till träningen det är kul när någon åker med för det blir långa resor, Johanna filmade en hel del, mycket tacksam för det det är så nyttigt att se efteråt. Jag och Vilja fick jobba mycket med piaffen och även övergångar passage piaff och så rakheten i bytesserierna eftesom vi siktar på att starta Int 1 b i påsk. Det var bra träning och jag fick rida med henne mycket vänsterställd för att få henne rak i kroppen, de sista serierna blev riktigt bra, hör är de sista ettorna som vi gjorde.  
 
 
MSV B domar utbildning
I söndags var det istället domarutbildning i Falkenberg, så kl 6.15 var det bara att packa in sig i bilen igen och dra söderut istället, mötte upp en kollega i Kungälv som jag samåkte med och strax före kl 9 kom vi fram till Hanells stall i Falkenberg, en otroligt fin anläggning.
 
Här hade vi teori och praktiska övningar för att gå igenom och träna på att bedöma de rörelser som tillkommer i  MSV B, Den här utbildningen kommer att pågå under 2 år med ett antal träffar och bisittningar för att sen göra ett examensprov ev i slutet av 2015. Så tro inte att det är enkelt att bli dressyrdomare, det är en gedigen utbildning.
 
Här visar Marina Mattson upp rörelser från MSV B.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • A-C säger:

    Ja kan man göra ett byte kan man väl göra flera;) Så ska jag tänka i fortsättningen. Jättefina byten och jättekul att se er:)

    2014-04-09 | 10:17:12
    Bloggadress: http://www.whinneyochwilbur.blogg.se

Kommentera inlägget här: