Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

22 april

Kategori:

Vilken påskhelg, strålande sol hela helgen och jag har dömt tävlingar i Munkedal Lördag och Söndag, det är skönt att det inte var så kallt i ridhuset och det flöt på bra hela helgen. 
 
Tävling med Vilja i Grums
Igår var det tävling i Grums och Carina var med och peppade mig. När vi kom dit så var det småflugor som bet Vilja och jag hade inte haft en tanke på att ta med flugmedel. Men nu ska det packas in. Hon var irriterad på framridningen och gjorde några rejäla bakutsparkar och jag skände mig lång ifrån färdig med framridningen när jag skulle in på banan. Men banorna var fina och solen sken så det var bara att göra sitt bästa.
 
Men det började ändå ganska bra, ökningen och första slutan gick bra och ökningen innan passagen, men sen blev det tydligen för lite passage och så stannar hon när vi ska piaffa och sparkade, och då blir det ju låga poäng på både piaff och övergångarna från 2-4 fick jag där. Sen fick jag rikigt bra poäng men det kändes som hon inte hade någon bjudning alls, Vi missade första piruetten där hon bara snodde runt men sen satte hon båda serierna, så jag är ganska nöjd med vår andra start i Int 1B blev 59 % men hade vi bara fått gjort den där första piaffen också..
 
Här får ni se filmen,
 
Sökt förhandsbesked för Ridhus
Idag åkte jag ner till Lysekils kommunkontor och lämnade in ett tjockt kuvert med ansökan om förhandsbesked för ridhus, vi har samlat ihop allt material som vi har kunnat hitta på nätet och i tidningar. Nu får vi se vad vi kan få för besked på det, känns spännande.
 
 
 
 

Kommentarer

  • Jennie säger:

    Håller tummarna för positiva besked!

    2014-04-22 | 17:47:26
    Bloggadress: http://stallhallekila.blogg.se
  • Tina säger:

    Duktiga o snygga!!

    2014-04-22 | 20:00:04

Kommentera inlägget här: