Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Veckorapportering

Kategori:

Tror jag får börja med en uppdatering i veckan istället.
 
Den här veckan har som vanligt varit full fart, det är fortfarande lite restjobb med renoveringen i källaren, tog bort mattorna i trappan och vad var det under, ett jättefint trägolv som jag såpskurade. Sen målade jag golvet utanför nya badrummet, och inhandlade en ny matta, det blev riktigt fint.
 
 
 
 
Var och tränade för Anki i tisdag och Vilja kändes för en gångs skull inte så bra, lyckades inte få in bakbenen under henne och var inte alls nöjd med formen och hon kändes trött, så när jag skulle ta in henne dagen efter så vände hon sig om med baken åt mig, där fick jag. Fick fjäska med henne och tog med henne upp till äppleträdet och plockade lite äpplen, Nu var det till att analysera, fel på nya stövlarna, för lite mat, för mycket päls...
Förmodligen en kombination, så nu var det slut med gräshagen och upp på gruset med hösilagebal och mindre hage, ökade på kraftfodret och så klippte henne.
 
Himla tur att man har en skimmel så det inte syns hur hon är klippt, det går nämligen bara att klippa övre hälften av henne, så det ser lite roligt ut, men min lilla häst är väldigt känslig i huden och sparkar med alla ben när jag kommer på ett känsligt ställe, Lyckades t.o.m att sparka precis på klippmaskinen så den for iväg.
 
Idag hann jag rida både Vilja och Andromeda innan jag åkte till Färgelanda och förstås efter jag hade jobbat, Idag gick Vilja super, börjar få riktigt bra slutor också, det är bland det svåraste.
 
Andromeda är lite skum, hon är stel i kroppen och kärv i munnen, jag har bytt bett och hon har fått tänderna raspade, men det tar lång tid att får henne lösgjord, idag tog det en halvtimme, sen var hon jättefin, men då var jag tvungen att sluta för att hinna till Färgelanda. Där hade jag som vanligt en trevlig em men många spännande ekipage.
 

 
Planen med Andromeda är att starta 2 st LB:2 i Lysekil den 2 o 3 november, hoppas hon hinner bli lite mjukare till dess. Det är nyttigt att vara sin egen tränare ibland, jag ser ju att jag måste rida på i lite bättre tempo, Andromeda har fantastiska gångarter men är fruktansvärt stel i kroppen.
 
 
 
Eva som har köpt Palatino, ringde och berättade att transporten var bokad v 43 upp till Kiruna, det är med lite blandade känslor, men det kommer att bli jättebra, Palatino är mycket fin nu och har bra hull och är en trygg häst så det kommer nog inte bli några problem för honom att resa.
 
Imorgon blir det Dressyrpoolen träning för Charlotte Haid-Bundegaard i Lidköping 2 dagar och nästa helg är det tävling i Falkenberg med debut i Int I B.
 
 

Kommentarer

  • Irene säger:

    Lycka till i Falkenberg!

    2013-10-12 | 12:41:46
    Bloggadress: http://discodancer-04.blogspot.se/
  • Katarina säger:

    Skönt att Vilja blev glad igen med klippning o allt vad det innebar :)
    Har ni bytt stil i toarummet eller har ni behållit den stört coola och robusta stilen :)

    (snart e det jul - v. 47 - eller hur ? ( går att läsa med rim))

    2013-10-14 | 07:55:06

Kommentera inlägget här: