Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Tävling i Falkenberg

Kategori:

I helgen var det så till slut dags för debut i Intermediare 1B, och jag har varit ganska nervös inför detta. Carina L följde med mig och Vilja och det var tur att hon höll reda på mig.
 
På vägen ner svängde vi in på 3 hästar och köpte en liten pälsbit till kandarkedjan.
 
Sen när vi åkte neröver så såg vi inte att bensin började ta slut och vi hade redan passerat en massa bensinstationer, och givetvis så kom det ingen och bensinen minskade snabbt, när det stod att det var 40 km kvar till tom tank, så satt vi ganska tysta i bilen och hoppades att det skulle komma en bensinstation, och till slut i Varberg fick vi tankat då var det 1,5 liter kvar i tanken...
 
Vi var sena förstås och hästen oflätad, jag skulle starta kl 13:25 och svängde in på tävlingsplatsen kl 12.10, Ida som jag brukar träffa ute på tävlingar och som också tränar för Anki kom och mötte oss och tyckte vi var sena och undrade om hon kunde hjälpa oss, himla snällt, så jag började fläta och de plockade ordning sakerna och sen bytte vi och Ida flätade fördigt, Carina borstade och sadlade och jag bytte om, kl 12:35 satt jag på hästen.
 
Vilja kändes direkt jättefin och lätt i framdelen och ställde verkligen upp på mig. Piaffen är ju svår och övergångarna ännu svårare, men det vet vi ju och vi behöver jobba mer med det, men det mesta andra sitter ganska bra, missade tyvärr 1:orna de brukar funka bra. Anki startade strax innan mig men Håkan tog hand om hennes häst direkt efter så hon hann hjälpa mig lite innan jag skulle in och så filmade Carina ritten. 
 
Vilja kändes fin hela ritten men vi hade några ganska grova missar, men piruetterna gick bra och saxen också, men vi missade den ena piaffen och så blir inte övergångarna bra. Det kommer nog en film. Fick bara 57 % och det kändes väl ungefär så, nu är debuten iaf gjord och det känns skönt. 
 
Sen blev det en shoppingtur till Ullared och sen två trötta damer som tog in på Skrea camping i en mysig liten stuga och åt soppa som Carina hade haft med sig, mycket gott.
 
Idag startade jag en Intermediare 1 och den har jag ju ridit ett tag, men fick inte alls samma känsla som igår, utan Vilja dök lite och jag fick henne inte riktigt framför mig. Så gjorde jag några missar som var onödiga, Har tränat så mycket på det andra programmet så jag hade helt glömt hur jag skulle rida saxen här, kom ut alldeles för tidigt. Inte så nöjd med dagens prestation, men det är väl bara att komma igen..
 
Gammal bild från ifjol i Torslanda, Foto Sofia Björk
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: