Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Fredag kväll

Kategori:

Imorgon är det tävling i Lysekil och den här veckan har verkligen alla trimmat, tur att Vilja vilar några veckor för jag hade nog inte hunnit rida henne. Det har varit många träningar och nu ser jag fram emot att coacha alla i helgen, Det ska bli mycket spännande jag har så duktiga elever och hoppas och tror att det kommer att gå bra för dem i helgen. I onsdags var det träning i Munkedal och idag har jag varit på Rotviksgård, + några kvällar i Lysekil.
 
Kenth ska tävla Don Dion som vi har på utbildning och försäljning, en riktig pärla som är ett nöje att rida. Han är lätt att samla och försöker alltid att vara till lags, så det ska bli kul att se honom på banan.
 
Ida Nicander har tagit den här bilden.
 
 
 
 
Meningen var att Andromeda också skulle tävla men det kändes inte som vi var riktigt klara, hon har varit stel i musklerna hela hösten, men nu har vi börjat ge henne Magnesium som ska vara lite kramplösande och hon har blivit så mycket mjukare. Idag var hon superfin att rida, men det är väldigt mycket gångarter och man tar sig snabbt mellan bokstäverna och vi behöver få det hela att hänga ihop mer och få övergångarna att funka, men det är en lovande häst.
 
 
Sen får jag ju löpande rapporter från Kiruna och det är så kul. Palatino verkar trivas mycket bra med sitt nya liv i norr och blir väldigt ompysslad, han har redan varit på prommenader och mött diverse fordon, jobbat i ridhuset och blivit hängd på. Jag är glad att han hamnade hos Eva m familj.
 
Bilden är Evas Tavérs
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: