Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Fredag 3 maj

Kategori:

En spännande dag med oväntade möten.
 
En dag för några veckor sedan dök det upp ett mail att jag hade blivit inbjuden Herrgårdspratarna en dag för spännande möten mellan 5 personer en form av seminarum där vi skulle diskutera samarbete på vackra Munkedals herrgård.
 
Jag var lite fundersam på vad jag kunde tillföra det här och mailade tillbaka lite frågor, men sen vände jag faktiskt på resonemanget och sa till mig själv, vad kan det här tillföra mig, antingen en spännande dag eller också kunde jag ju riskera att det inte gav någonting så varför inte chansa...
 
Det första som hände när jag kom dit och berättade om mig själv så och var jag bodde så sa föreläsaren att "Men då måste ni ha köpt min farfars gård" hur otroligt är inte det??? Det blev en mycket spännande dag, med en väldigt god lunch. I övrigt så diskuterade vi sådant som får stanna i det rummet men får ni någon gång det här erbjudandet så tveka inte att tacka ja :)
 
Sen vidare till Färgelanda för att ha träningar, det är engagerade elever som tränar mycket och alltid har utvecklats lite till.
 
I veckan har jag hämtat balvagnen till fyrhjulingen och fick hjälp av de som jobbar på 3 hästar att få in den i transporten, hade mätt men inte räknat med dörrarna så vi fick ta ner en av dörrarna för att få in den, det ska bli spännande att se hur den funkar i nästa vecka, ska fota då.
 
Kenth, Ingvar och Peter har tömt gödselhögen och kört ner på en åker som ska plöjas, vilken tur vi har med våra grannar.
 
Imorgon är det tävling i Lysekil och jag ska döma de två första klasserna där jag inte har några elever och sen ska jag coacha mina elever, det är jätteroligt och jag hoppas och tror att det kommer att gå jättebra för dem i helgen.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: