Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Diverse

Kategori:

Vilja
Ja nu blir det lite allmän information, jag och Vilja var och tävlade i fredags och söndags på Åby, det var Nordhalland som hade sin tävling där. Carina åkte med mig båda dagarna och det är verkligen toppen, hon vet precis vad som ska göras och håller reda på mig när jag strular till allt. Glömde t.ex nummerlappen när jag kom till framridningen första dagen och det var jättelångt till stallet.
 
Jag har ju inte varit på Åby travban förut, det var riktigt fint, snygga stallar med box och egen uppställning utanför boxen, med en gummimatta för frambenen, perfekt för Vilja som krafsar hela tiden.
 
Men i Fredags skulle jag nog ha stått över tävlandet, Jag hade haft en stressig vecka på jobbet och kom ut i stallet för sent,Carina var som tur var med mig och gjorde i princip allt, fixade dryck till mig och gjorde iordning hästen, jag lyckades fläta iallafall, men det var ju inte heller lätt med mina långa naglar... varken jag eller Vilja hade ätit och druckit ordentligt och trots att Vilja kändes riktigt fin på framridningen så fick hon nog mjölksyra när hon kom in på banan, hon gick ju knappt och jag fick jaga henne, men hon gjorde det hon skulle och vi lyckades trots allt skrapa ihop 61% i en Intermediare 1.
 
På söndagen i Prix st George var vi mycket bättre förberedda och vi hade fått i oss ordentligt med mat på morgonen och Vilja fick extra havre och jag choklad. Hon kändes super på framridningen och när vi kom in på banan var hon fräsch och fin, det kändes så mycket bättre än på fredagen men det blev 63,4 %, vi missade lite på skrittpiruetterna. Vi kom strax utanför placering. Ska till Åby igen till helgen och då ska jag ta kort.
 
 
Credo
Sen lämnade vi Vilja i boxen och åkte ner till Billdal och kollade när Sofia red Credo i LB:1, han stod tyvärr emot lite och hon fick avdrag på en felfattning, men han är stadig och fin i formen fick 60,3 %. Senare red hon en klass till LA:1 och då var han mycket bättre och hon fic 62,4% riktigt bra, men han tycker fortfarande att det är lite läskigt att rygga.
 
Royal Faith
 
Har åkt till seminstationen, det är dygn 9 efter fölning, men  tyvärr såg det inte ut som det var dags att seminera än, hon och Spot Light får stanna där till efter helgen.
 
I morse när jag kom ut sprang Credo vilset fram och tillbaka på gräsmattan, han hade tagit sig ut boxen och gått ut, men var nog mest vilsen, jag hämtade en havrebytta och då sprang han direkt fram till mig och gick med in i stallet och verkade nöjd med att någon tog in honom , rolliga lilla häs, han har verkligen fångat vårt hjärta.
 
Nej nu är det sängen...
 
 

Kommentarer

  • Tina säger:

    Duktiga Sofia!! Vad roligt! och du är ju också duktig men det vet du ju redan:)

    2013-05-31 | 10:09:48

Kommentera inlägget här: