Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Fredag

Kategori:

Den här veckan har bestått av mycket jobb, i Torslanda och hemma. Jag jobbade hela kvällen på tisdag för att lösa ett fel i ett progrma på jobbet som jag inte kunde hitta, men skam den som ger sig, hittade felet tillslut.
 
På onsdagen hade jag träning i Munkedag och som vanligt, väldigt kallt men 5 st som tränade,  men det är alltid kul att ha dessa tjejer, amitiösa ryttare som tränar mycket. Först Natalie med sin ponny som har haft problem med lastningen och inte kunnat komma sen innan jul, men hon har lånat häst i Munkedal och tränat ändå. Men nu stod transporten där när jag kom, härligt och en pigg och glad ponny.
 
Sen Wilbur förstås, fina Wilbur som jag har känt sen han var alldeles nyfödd uppe i Kännåsen i Jämtland. Han gick super, pigg och jobbade på, gjorde både öppna och sluta fast han inte ens har tränat på det. Jämn och fin i takten i traven och i galoppen jobbade vi med att få honom mer i uppförsbacke.
 
Och så Hanna med sin fina Saimen, dem kan ni läsa om på http://hannapp.blogspot.se/, Saimen jobbade vi med att få lite kortare trav, ta kortare snabbare steg och inte bli långsam i stora steg, blev riktigt fin. Han galopperar nog helst hela tiden om han får.
 
Och så Maria, Stuff var så mjuk och fin i formen, hon har precis som vi börjat ge henne MSM, helt suveränt, det verkar ha gjort underver och hon gav nog sin ryttare en riktigt fin känsla. Det var kul att se dem, det mesta i Msv C rörelserna funkade perfekt, och såg enkelt ut.
 
Sofies fina Akribori sto Ayla, visade verkligen sina flotta gångarter och vi jobbade med skolorna och förvända galoppen, det var då inga problem. hon har väldigt lätt för sig när hon är på det humöret.

Igår och idag hann jag rida både Credo och Vilja, igår blev det en miss  för Sofia hade redan ridit Credo och det visste inte jag, så han fick gå 2 pass, idag kändes han inte riktigt fräsh, kanske hade vrickat sig eller något, satt av och tog in honom igen.
 
Men Vilja och jag var i ridhuset och hon var verkligen super idag, hon är så pigg och arbetsglad och vi klarade äntligen ettorna på diagonalen 9 st... och vi behöver bara klara 7 och hon har börjat göra superfin piaff och övergångarna är väl inte de bästa mellan passage och piaff men de blir bättre och bättre, det är riktigt kul att rida henne nu, Får försöka att inte rida för länge när vi tränar de här sakerna och tänka på att jag inte behöver köra igenom allt utan begränsa varje gång, Jag gör bara piruetterna iblan för det frestar på bakbenen osv
 
 
Vilja i ridhuset idag efter ett bra pass helt ensamna, lugnt och skönt med musik i headsetet.
 
Sen for vi iväg och köpte en sån här vagn som vi ska ha till hindren och kunna dra efter ATV:n
Vi hittade den på blocket och den var bara i Dingle, perfekt.
 
 
Och så beställde jag en övervakningskamera D-link som vi ska ha för kommande fölningar, riktigt stimulerande för mitt teknikintresset, det finns en D-Link app och man kan koppla den till nätet, vem vet kanske man kan se fölning online, eller kanske jag kan hålla koll på hästarna från jobbet, via appen, finns bara en massa möjligheter, fick även beställa en förstärkare till nätverket så att det räcker ut till stallet.
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: