Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Firefly, målning, fölsläpp mm

Kategori:

Under senaste veckorna har jag jobbat mycket, men i stallet har det hänt en hel del, har knappt hunnit rida Vilja men i stallet har det högtryckstvättats och målats, Bea och Linnea har målat massor och så här fint blev det.
Grått och vitt och nya galler i fönstren. De har gjort ett fantastiskt jobb.
 
 
 
 
 
Firefly som har varit på inridning under en månad och idag kom hans ägare och hämtade hem honom, han kan nu gå i alla gångarter på ridbanan i ett friskt tempo och gå ut i skogen på en kortare uteritt. Johanna red själv med honom på ridbanan idag innan hon åkte hem med honom.  Firefly är en trevlig liten häst som har lätt för att lära och är arbetsvillig och okomplicerad,
 
Idag fick även Fiona och Ray of Light gå ner på betet, det är alltid lite nervöst att släppa ihop fölen och det blir ganska livat en stund och lätt att någon kommer i kläm. De sprang några varv i hagen men snälla Fiona sa faktiskt ifrån och höll bra reda på sin fina fölunge
 
 
I veckan har vi även haft hovslagare och jag har gjort massor av byten i varje och haft en del träningar på utebanan och på klubben, 
 
 Vi har varit och shoppat på Tre hästar, Nya hinderstöd och schabrak, måste rekommendera Waldhausen tror jag de heter, de enda schabraken som är stora nog till min sadel och ändrar sig inget i tvätten och kostar bara 220 kr, fynd!
 
Nu är det semseter några veckor, så skönt.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Katarina säger:

    Jag läste att ni shoppat 3 hästar, hinderstöd och schabrak som heter Waldhausen. Inget ord om vad de 3 nya hästarna heter! Men jag läst lite fel :)
    Waldhausen, bra tips! Ska söka efter dessa!

    Svar: 3 hästar, är en affär, får nog ta med dig dit nästa gång, jag köpte de schabraken som fanns kvar, fatta de enda schabraken som jag är riktigt nöjd med kostar 220 kr st ! hur billigt som helst.
    Stuteri Light

    2013-07-08 | 07:49:48

Kommentera inlägget här: