Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

18 November

Kategori:

Regnigt och mörkt börjar det bli,men det händer lite i stallet, det har flyttat in två nya hästar så nu börjar det bli fullt i stallet igen, finns någon box kvar.
 
Vi har beslutat oss för att försöka sälja Diva, det är inte ett lätt beslut för Diva är världens snällaste ponny, och har fått snygga föl. Men hon behöver hitta någon som har tid på att pyssla om henne och rida henne, hon älskar ju att jobba,
 
Igår var det träning för Anki och både Jag/Vilja och Sofia/Credo, tränade, Vilja gick riktigt bra och jag fick jobba mycket med tempot och takten för att få henne lite större i gångarterna, jag fisrider ibland och det blir för matt och för markbundet. Dessutom har vi ju haft problem med munnen och tänderna på Vilja men efter tandläkare Jennie har varit här så verkar det vara löst
 
Idag var det säsongens sista  med Vilja och jag jobbade hela vägen in till Göteborg med mental träning och att känna att jag red programmet med de här stora gångarterna. På uppvärmningen hade jag bestämt mig för att försöka få en bättre koncentration och bestämde med Kenth att han inte skulle vara på mig hela tiden och pluggade i musik i öronon och det funkade super, jag kunde gå in i min uppvärming och koppla bort allt annat. och Kenth kom med några konstruktiva kommentarer att jag skulle räta upp mig och inte luta bakåt och korta tyglarna.
 
Väl inne på banan kändes hon super och så hände det lite på läktaren, en dörr smällde igen en cola burk öppnades och för första gången kändes det bra för hon flashade bara till sig lite mer och kom upp framför mig. För några år sen hade jag väl åkt i backen om något sånt hade hänt.
 
Hon skötte sig bra, men hade några missar och sen var det spännande för det tog nog 20 minuter innan poängen kom och den som var efter mig fick sina poäng före, men det blev till slut lite över 65 % och en 2:a plats, supernöjd

Kommentarer

  • Agneta Söderberg säger:

    Grattis Marianne!!!
    Du lyckas med ditt målmedvetna arbete.

    Svar: Tack snälla Agneta, det känns mycket bra och lovar gott för våren :)
    Stuteri Light

    2012-11-25 | 19:14:48

Kommentera inlägget här: