Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Debut i Int I

Kategori:

Idag debuterade jag och Vilja i Int I och vi hade även idag lite problem att jag inte fick upp henne framför mig, rörelserna har hon inga problem med men bärigheten har vi fått jobba med, från början la hon sig lite bakom och släppte ryggen och jag kunde inte ens sakta av henne från trav till skritt, vi fick jobba med det en bra stund och även med vänsterbogen som for ut. Men en kvart innan vi skulle in hade både Vilja och jag tillräckligt med adrenalin och hon kändes superfin, lite skritt innan vi skulle in och rida runt banan som var samma som igår lite på baksidan och lugnt och skönt. Precis innan jag skulle in på banan gick en främmande karl förbi och sa att jag hade en väldigt vacker häst, det var skönt att höra precis när man behövde det och hjälpte mig nog lite extra.

Passade på att peppa henne lite och när vi red in på banan var hon med mig hela tiden, härligt. Vi hade två missar ett fel i 3:orna och ena piruetten hann hon före mig och snodde runt alldeles för fort, men 62,675 % var en skön debut och kvalat till nästa nivå, men där kommer alla svårigheter som är kvar så det får nog vänta ett tag.

Vilja ska nog få ett par veckors vila nu för nu är det inga tävlingar för oss på ett tag :)

Det var en skön och solig dag och fina hästar.

Vilja var väldigt glad när jag släppte ut henne i hagen vid 19.30 tiden.

Kommentarer

  • Tina säger:

    Grattis!!! Åh vad roligt!

    2012-05-20 | 21:47:20
  • A-C säger:

    Superfint! Jag känner mig stolt-där är hon som lärde mig rida! Kul att höra Kents Yes! på sista ökade traven också:D

    Grattis till kvalet!

    2012-05-20 | 23:16:29
  • Katarina säger:

    Grattis!! såg vackert ut de där :) sax oxå.... vilken härlig ridplan/miljö!

    2012-05-20 | 23:25:22

Kommentera inlägget här: