Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Påverka mera

Kategori:

Skickade till ridsportsförbundet angående problemen vid anmälan till tävling:

Mitt brev till Ridsportsförbundet, som jag snabbt fick att de visste om problemen och jobbade med dem och skulle lämna mina förslag vidare till de som jobbade med detta.

"Hej
Jag tycker att det är problem med anmälningar till tävlingar i år, nu måste man hålla reda på när anmälningarna släpps och se till att man har en dator tillgänglig då, förra året var detta möjligen ett problem i Stockholmsområdet men i år verkar det vara hela landet och på alla nivåer.
Jag anmälde till Södertälje i 3-4 mars lördagens klass var full på en minut, stod som reserv på lördagen men kom med i den nationella på söndagen, jag stod som 25:e reserv och fick besked att jag kom med dagen innan, hade 40 mil att åka men var som tur var på väg.
Sen visste jag att anmälningen till Lidköping släpptes på lördag kl 18, jag startade kl 16:50 i Södertälje och var sen tvungen att sätta mig i cafeterian och koppla upp den bärbara datorn för att anmäla precis kl 18, kl 18:03 var klassen full, jag kom med. Men så här kan vi inte ha det!
Det var bara ett exempel för det var samma visa i Åstorp (full på 45 min), och i Grums full på 20 min (vissa klasser).
Jag tror att det är för att det är så lång tid mellan anmälan och till betalningen dras.

Förslag:
1. Anmälningar släpps på måndagar kl 18 i tdb, när ingen sitter och rider på tävling.
2. En anmälningsavgift tas ut när man registrerar sin anmälan som klubben får behålla om anmälan återtages av ryttaren.

Marianne Höglind Björk
Tävlingsryttare, C-tränare och dressyrdomare
"


När jag ändå var på gång skickade jag även till Bohusläningen att tävlingssäsongen drar igång och att det är önskvärt att de bevakar tävlingarna i distriktet, vad tror ni om det :) Ska bli spännande att se vad de svarar.

Igår åkte täcket av Diva, oj vad tjock hon hade blivit och vad skönt hon tyckte det var att kunna klia sig, Diva ska ha föl i juni, runt midsommar någon gång, men däremot närmar det sig med stormsteg för Royal Faith, som ska föla i mitten av april, men än så länge har hon inte börjat få något ljuver.

Det är härligt vårväder h

Kommentarer

  • Anette säger:

    Anmäler jag till en hundutställning dras pengarna med en gång. Åker man inte får man inga pengar tillbaka , inte ens ett veterinärintyg som styrker att hunden ej kan delta ger pengar tillbaka. Ändrar ridsportsförbundet till detta system blir det nog bra mycket enklare att anmäla.

    2012-03-15 | 07:13:24
    Bloggadress: http://www.essmanias.zoomin.se

Kommentera inlägget här: