Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Nationaldagen

Kategori:

Det var härligt med en oplanerad semesterdag mitt i veckan, sov länge i morse ända till kl 10, det är lyx. Kenth var uppe med tuppen och red Andromeda på morgonen, hon verkar må så himla bra nu, det lyser om pälsen och hon börjar äntligen få lite hull. Till helgen är det tävling i Vändersborg för Kenth och Andromeda.

Alla hästarna var ute på bete inatt så det var en lugn morgon, det är bara Diva som inte går ute på ängarna, hon har haft fång en gång och vi vågar inte släppa henne, hon har en box som hon kan gå in och ut i hela dagarna. Vivaladiva växer på sig och är en kraftig liten fölunge, blir nog en riktig snygging.

Vi var och hämtade Chic Fiona på hingsstationen och släppte henne på bete med de andra hästarna.

Sen kom det spekulanter och provred Wilbur, det var en duktig tjej som fick honom att gå väldigt fint, det var kul att se.

Fina Wilbur stylad :)



Sen red jag Credo en stund, efter att ha skott honom för 3:e dagen på raken på vänster fram, men idag blev det riktigt bra, första dagen blev jag bara inte nöjd och tog av den, andra dagen la jag den nog lite för mycket utanför hoven, så han trampade av den, idag blev jag riktigt nöjd, hoppas att den sitter kvar imorgon. Han kändes lite knackig från början, men efter en liten stund var han jämn och fin, jag tror att han är öm i hovarna när det är hårt och ska nog prova att sätta på sulor nästa gång. Skritt och lite trav blev det, han var laddad, kul.

Sen var det Viljas tur och idag blev det fokus på piaff från början och sen bytena som inte funkade när jag red för Anki (1:orna alltså). Har bytt till ett större 3-delat bridongbett 13,5 cm brett, och det verkar som hon verkar nöjd med det, tränade för Anki både lördag och igår och igår kändes hon super. Vi har börjat träna på en brant sluta på halva ridbanan, den är inte så lätt, det är en hel del nytt att trimma innan vi kan rida nästa klass.

Nästa tävling blir i Lilla Edet den 2:a juli, Prix st George

Kommentarer


Kommentera inlägget här: