Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Midsommarafton

Kategori:

På dagen hann jag rida Vilja och sen hämtade vi hem Royal Faith från seminstationen så hon skulle komma hem på feta betet, hon ska tillbaka för koll om ägget släppt på måndag, Fia är seminerad 21, 22 juni, hoppas!

Sen red jag Wilbur på em, han gick riktigt bra i traven och börjar orka bra i galoppen la mycket volter i galoppen och i traven har rytmen blivit bättre, och skänkelvikninngarna blir bra åt båda hållen nu, håller mig mest till diagonalen än så länge.

Sen fick vi gäster på kvällen och hade en trevlig kväll med aktiviteter och grillat. diskussionerna gick varma till fram mot kl 2, då gästerna bröt upp och gick/åkte hem till sig.

När jag skulle gå och lägga mig efter att ha städat undan, såg jag att det lyste på logen och gick ut för att släcka och gav hästarna lite mer hö så vi skulle kunna sova lite längre på morgonen. Sen gick jag in och la mig igen, döm om min förvåning när jag hörde en bil starta och sprang upp ur ssängen och ner i trappan, det var vår Subaru som blev stulen 10 minuter efter det att jag hade varit ute...

Man fattar ju inte riktigt att det är sant, jag gick in igen och funderade snabbt på vad man skulle göra, hmm polisen... jo, men först ville jag ut och leta själv lite och polisanmäla under tiden. Jag ringde och väckte upp några av våra gäster som jag visste hade kört bil, och frågade om hjälp, de sa direkt, vi kommer och hämtar. Precis när de körde ut från sin gård så såg de vår bil passera, vilket flyt och körde därför inte och hämtade mig utan tog följe efter bilen istället, det gick i bra fart mot Hallinden och in på några grusvägar, samtidigt larmade de och jag polisen som skulle skicka ut patrull, det är ju många poliser i Lysekil på midsommarafton.

Den som körde Subban stannade på en grusväg och mina vänner väntade in polisen, det kom en bil med 2 poliser som inte lyckades få ut personen ur bilen trots dragna vapen, sen kom den en pike till med 4 poliser och då fick de ut tjejen och hunden ur bilen och jag fick ett samtal att bilen skulle köras hem till mig av polisen.

En stund senare körde en liten procession in på gården med vår bil  i mitten. I bilen låg allt huller om buller och en hel del grejor som var hennes låg uttömda på passagerarsätet, en handväska, en fotboll, gympadojor, kofot, kniv, tandborste, fälgglans, bromsvätska, en börs med småmynt, en vinflaska, valiumtabletter... visst var det en konstig blandning.

Det var skönt att få hem bilen igen men utan mina vänner hade jag nog inte haft det, den var borta ca 2,5 timme och det var en spacklad "tjej" i medelåldern, med en ung stor kamphund av något slag.

Känns inte trevligt att det stryker omkring folk här ute på landet och stjäl i gårdarna. Undrar var hon hade varit och vartifrån hon hade gått, någon borde ju ha sett henne och hunden.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: