Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Ny transport

Kategori:

Idag har vi beställt en ny Boj transport på BojCenter i Göteborg, det är en rejäl tranport jag har tittat på ett antal olika vagnar och föll för lösningarna i Bojtransporten, sadelkammare och klädkammare är framför och inte påhängd eller sticker ut inne i vagnen, det är gott om plats. Den är ny och årsmodell 2011, rejält extrautrustad, vi fick ett bra pris för vår gamla transport så det var lättsamt att byta in den. Nu får vi sadelkammare, klädkammare och helgjutet golv (för min grävande häst) och kamera, extra hög och bred var den också. Ska bli så skönt med en ny transport där allt fungerar.

Vi får hämta den i nästa vecka när den är uppvägd till högre totalvikt.




Idag har det haglat och regnat här, och när vi tog in hästarna var Klivija lerig från öronen till svansen, när hennes täcke torkat så kommer det att stå för sig själv, vet inte om hon har tränat gyttjebrottning idag, och nya täcket. Nu har hon täcke nummer två, så Anna när du ser det här borta i varma Tailand så kan du tala om vart du har 10 täcken till??? Kram och ha det så skönt.

Idag var det bara Fakir som fick gå och jag fick slita, han var rejält pigg och totalt ouppmärksam på mig idag, men efter en timmes jobb var han riktigt fin, jag fick jobba med att få honom att trampa undan i hörnpasseringar och inte underlätta genom att ta baken innanför.

Dessutom var jag på Ikea och köpte en soffa på dagen, blev lite fundersam på hur jag skulle få in en soffa som det stod 58 kg på från vagnen in i transporten, men det gick faktiskt med viljestyrka lyckades jag välta in den i transporten.


Kommentarer

  • A-C säger:

    Va kul me ny transport! Jag hade också velat ha sadelkammare. Får dregla lite när jag kommer ner:)

    2012-01-03 | 07:17:59
    Bloggadress: http://whinneyochwilbur.blogg.se/
  • Tina säger:

    Vilken tjusig!!! Blev erbuden en Boj igår..men en årsmodell 2000..hehe..viss skillnad

    2012-01-03 | 09:46:03
  • Jennie säger:

    Riktigt läcker! Boj gör mycket fina transporter. Någon gång när jag vinner pengar blir det nog en Boj eller Henra ;)

    2012-01-03 | 16:50:04
    Bloggadress: http://stallhallekila.blogg.se/
  • Anna säger:

    Men stackars hast. Vilken tur hon ar i goda hander hos er och speciellt hos Sofia, tack snalla! Tacken ja, man vet aldrig vad det blir for vader och prinsessan maste ju ha for alla tillfallen. Efter lerbad exempelvis....

    2012-01-08 | 12:46:04

Kommentera inlägget här: