Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Anki-träning

Kategori:

Igår var jag & Vilja i Ljungskile och tränade för Anki igen, nu drar träningarna där igång varannan tisdag, så då blir det regelbundet igen. Carina följde med och så kom Kenth dit också, det var rejält kallt och jag frös som vanligt om händerna, måste se om jag kan hitta någon värme att stoppa i vantarna, kom gärna med förslag.

Vilja har blivit mycket starkare under vintern och det är lätt att rida henne, hon är mjuk och elastisk och ett riktigt muskelpaket. Vi körde igenom det mesta igår och äntligen börjar saxarna i galoppen funka och jag kan hålla kvar henne uppe framför mig i bytena också.

Det är mycket att tänka på i saxen, böjning, ställ om böj åt nya hållet utan att hon dyker och byt på väg åt nya hållet, pust.

Serierna funkar fint, men vi hade lite problem med piruetterna, blir så ibland, nu stannade hon och de blev för centrerade och jag fick jobba med att göra dem lite större. Traven är hon superfin i fint schwung och bjuder bra fram i handen.

Fakir har åkt hem efter 6 veckor hos oss på träning och vi önskar Johanna lycka till på tävlingsbanorna i vår.



Credo har flyttat ut på lösdriften igen och det är väldigt lugnt nu, färre hästar och vi hinner med lite bättre, känns lugnare. I morse låg alla fyra hästarna inne i hallen och det är skönt att se att Credo verkar ha kommit in bra i flocken.





Kommentarer


Kommentera inlägget här: