Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Sista dagen på 2012

Kategori:

Vi kom hem från vår skidsemester i går och idag skulle hästarna sättas igång och jag har varit väldigt ridsugen ett tag, köpte en Equipage i Jämtland som jag lusläste och den ger mig alltid inspiration, en bra tidning. Det var fint hemma både i stall och hus, tur vi har som har så bra folk i stallet, de har verkligen ställt upp för oss när vi har varit borta, mockat i hagar och gjort fint i stallet och sett till att hästarna har mått bra.
 
Idag var Vilja riktigt glad att hon slipper vara ledig längre, hon stod och gnäggade åt mig på stallgången när jag gick för långt bort, hon är en riktig arbetsmyra och nu har hon vilat i 4 veckor, kanske var jag som behövde det mest. Hon skrek av glädje och steppade hela vägen bort, vi red bort till järnvägen och på vägen hem var hon ganska nervig och for iväg några gånger, hon tycker nog att det är lite kul att skrämma mig lite. Sen travade vi lite på banan och hon kändes fin.
 
Kenth red med på Andromeda och hon kändes fin, men lite stel i kroppen, det får nog bli en massage för henne. Men hon verkar må bra iallafall och inte ont i magen och jag har beställt ett sånt här täcke till henne, snyggt va, lovar att ta ett foto på henne så fort hon får det.
 
 
Red Credo en stund på banan, han har oxå vilat i 4 veckor och kändes pigg och glad och mjuk och fin, men lite försiktig när det var isfläckar på ridbanan, fast han är ju rejält broddad. Känns kul att vara igång igen, imorgon ska Sofia rida honom.
 
På eftermiddagen mockade Kenth i hagarna och jag tog in alla hästar och gick igenom dem och täckade dem, alla utom Lensky fick täcke på sig, Sandro har regnskållor men det hade blivit mycket bättre nu, Palatino har blivit mycket rejälare och fått en snygg hals. Fiona fick på sig ett nytt täcke och så spolade jag benen på henne, hon börjar bli lite rund om magen, men hon ska ju inte ha föl förrän i juni.
 
Royal Faith fick oxå regntäcke och fick gå ut på lösdriften igen. hon sa ifrån när Lensky ville dia, men han tydde sig väldigt till henne, tyckte nog det var skönt att få mamma i samma hage igen.
 
Diva har också sinat och så är hon igångsatt igen i ridningen, tror att hon tycker det är jättekul att Linnea rider henne lite grand.
 
 

Kommentarer

  • Madde säger:

    Mycket bra täcke, Dino fick sitt ifjol och jag är mycket nöjd.

    2013-01-11 | 15:02:24

Kommentera inlägget här: