Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Tisdag

Kategori:

Idag har jag jobbat hemma, det är skönt, eldat i brasan och slitit med programmeringen, men det är lugnt och skönt hemma. Alla tre kattungarna har nu flyttat till nya hem, en in till familjen Dolff i Lysekil och två till min tränare Anki. Det blir lite tomt, men vi kan ju inte samla på katter också.

Pandora slörpar i sig en hink betfor både morgon och kväl dvs nästan 4 kraft mått torr betfor. Hon är faktiskt ganska pigg för tillfället och är ute med Palatino hela dagarna på lösdriften, han provar att dia, men som tur är har hon ingen mjölk kvar. Vi är noga med att hålla henne varm med täcken, men i regnskurarna idag stod hon inne i hallen, det gjorde de allihopa.

Tränade för Anki på kvällen i Ljungskile, Vilja var på hugget och studsade lite i galoppen och vi fick jobba med rakriktningen och galoppkvaliten. Och så piruetterna där hon blir för låg och snabb, fick jobba med att få henne lätt i framdelen. Traven är jättefin och hon börjar kunna bära sig bra i passagen och får upp frambenen.

Regnet bara öser ner...




Kommentarer

  • Nina säger:

    vi väntar på snön, eller iaf jag ... men varken snö eller regn så långt ögat når....

    2011-10-24 | 12:38:57
  • Jane säger:

    Heeeej.



    Vad ledsen i hjärtat jag blev när jag läste om Pandora. Måtte hon mirakulöst tillfriskna!!!

    Ni är så duktiga med era fina hästar, och vad många de blivit.

    Du måste hojta till när du kommer och tävlar i näriheten.

    Du kommer väl på vår regionala den 20 november??



    Kramar till alla!



    Jane

    2011-10-26 | 22:18:41
    Bloggadress: http://janemartensson.wordpress.com
  • Marianne säger:

    Hej, kul att höra från dig, och tack för omtanken och de snälla orden. Ja, jag har anmält mig till den, så då ses vi kanske, Kram:)

    2011-10-26 | 22:50:19

Kommentera inlägget här: