Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Vilja i Lilla Edet

Kategori:

Vilken häst, min härliga Vilja, vi debuterade Prix st Georg idag och hon var så fin. Som tur var så var Anki där och hjälpte mig med framridningen  och när jag gick in på banan var hon perfekt framme. Hon är så fokuserad och ger vekligen allt tittar inte på någonting längre utan har fullt fokus på mig, hon var så trött när jag travade ner henne så hon orkade knappt ett varv.

Traven och skolorna blir lite hackiga fortfarande speciellt i vänster varv, men annars har hon inte svårt för någonting, i galoppen är hon så fin, tyvärr missade vi ett byte i treorna, blev ett för sent. tom skrittpiruetterna och samlade skritten blev ok. Slutorna är svårast både i trav och galopp.

Fick 63,68% i vår debut i Prix St Geroge, och jag är så stolt och glad över varje dag jag får rida min härliga häst. Vi kom på 8:e plats idag av 23 startande.

Kval är klart och vi får starta "Intermediare I" om vi vill, och kvalat så vi får starta Nationellt.

Men först blir den några lite lugnare veckor och jag har inga tävlingar inplanerade.



Ebba har tagit den här fina bilden från Färgelanda.

Kommentarer

  • Nina säger:

    Oh tittade på resultatet o tjoade högt här på middagen! Superbra jobbat av er båda!!! Jisses vilken debut ;)

    2011-07-24 | 00:37:55
  • Sofie säger:

    Stort grattis till debuten, va roligt att ni gjorde det så bra!!

    2011-08-09 | 22:22:58

Kommentera inlägget här: