Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Tävling Lilla Edet

Kategori:

Vädret var inte nådigt idag, det hällregnade när Lilla Edet hade tävlingar och banan flöt. Vilja var så fin på framridningen, men det var varmt och kvavt och när vi kom ner på banan så var det som om jag fick lyfta runt henne, men det var kanske bra för så var jag tvungen att rida henne varje steg.

Vi startade MSV A och fick 63 % och jag var riktigt nöjd med det mesta föruntom samlade skritten, för jag glömde bort att rida den, typiskt mig att inte kunna ha fokus en hel ritt utan hade mest fokus på att jag tyckte boksäverna var felplacerade. Men bytesserien kändes hon super i och gjorde luftiga byten, men lite svajigt.

Låg länge på en 3:e placering men kälkade ner till en 7:e på slutet, men jag har fått mina två kval och kan rida Intermediare nästa år om vi är mogna för det, min härliga häst.

Imorgon är det nya utmaningar och vi ska debutera Prix St George.



Ebba har tagit bilden.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: