Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

18 Juli

Kategori:

Full fart idag, vi har stängt hagar och bytt till plaststolparna som vi köpte för ett tag sen.

Men hann rida Vilja på kvällskvisten och Anna tog ett kort, fick kryssa mellan vattenpölarna och hade måttligt med inspiration idag. Till helgen ska vi debutera Prix St George och det mesta sitter ganska bra, men hon kändes lite trött. Men ska stalla in henne de sista dagarna innan tävlingen.

Tack Anna för den fina bilden, kolla spegelbilden i vattnet!




Kenth ska starta Fabiola i LB också så det blir en intensiv Fredag/Lördag.

Igår hade jag träningar på Toric center, och där red jag först Marias hingst Arhibald, en maffig tori hingst som vi fick jobba mycket med lösgörande jobb, men blev riktigt fin på slutet.

Sen förstås Carina på Patrol och Susanne på Libert och Carro på Piskop , och sen min stora utmaning Diezel, ett vacker svart sto med mycket egen vilja och som verkligen har tvingat mig att vara rejält ödmjuk, hon går överhuvudtaget inte om jag inte ber henne, här stämmer verkligen det gamla ordspråket

En valack säger man till, en hingst ber man, men ett sto lämnar man in skriftlig förfrågan i 3 upplagor så kanske man får ett ja.

Faktist så lär jag mig en hel del av henne och igår så kunde vi både jobba i trav och galopp runt spåret, hon har massor med talang om man kan få henne med på noterna.



Sen har jag bilder från Fälttävlingsträningen förstås

Fabiola och Sofia







Bella och Zeline



oops...



Susanne och Dolchy











Kommentarer

  • Jennie säger:

    Underbart ordsråk!

    Fina bilder från terrängen, vad roligt det ser ut!

    2011-07-19 | 12:10:03
    Bloggadress: http://stallhallekila.blogg.se/

Kommentera inlägget här: