Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Fredag 21 januari

Kategori:

Igår var det konferens i Bokenäs, enda dagen som jag har haft nära till Volvo, det var en trevlig dag i en fin omgivning med Malö strömmar alldeles nedanför och en ännu trevligare kväll med bastubad och vinterbad och en helt sagoligt god middag.

Men idag var det jobbdag hemma. Kenth hade tagit hästarna på morgonen eftersom jag inte var hemma förrän kl 8.30. Men det var en del jobb kvar till mig innan jag kunde rida. Mocka klart, fixa maten och vattna. Sen blev det
Klivija
försökte longera på ridbanan, men det var mer som en skridskois, så det gick inte, Carina hade sandat ett smalt spår så det var tvunget att rama in bogarna för stanna kvar på spåret, vi jobbad mycket med halterna och att hon inte ska ha så bråttom iväg, hon måste hålla på en massa i halterna, backa, slå med huvudet, gå åt höger, men till slut var hon riktigt fin och gjorde bra uppställningar.

Dessutom jobbade vi i långsam trav med övergångar skritt trav. ganska nöjd med dagens jobb, men nu behöver vi jobba med galoppen igen.

Sen var jag in och hämtade ett efterlängtat paket, Agneta hade skickat transportskydd i filt och läder och dessutom var det en överraskning till i paketet med medicin till Viljas ben.

Var till ridhuset och Vilja hade inte en chans att trampa sig med de där rejäla transportskydden, härligt. Det som jag tycker är lite bökigt är att jag alltid måste ta av skydden i transporten för sen når jag inte till bakbenen, men kanske med ett långt grimskaft? hur gör ni.

Sen var det någon som hade släppt sina hästar i ridhuset så det var ett himla race där och när jag kom runt hörnet blev Vilja så rädd så hon hoppade rätt upp i knät på mig och sen tillbaka på marken, det gjorde rejält ont och det tog ett tag innan jag fick ordning på mig själv och kunde rida. Vilken tur att jag inte ramlade och tappade Vilja, jag vill verkligen inte ha fler skador varken på mig och hästen.

I köket är kaklet på väggen nu, ganska små avlånga fastade kakelplattor i vitt, det är väldigt vitt, ugn och micro är på väggen och de flesta skåpen är på plats, det blir fint. Imorgon ska vi försöka elda upp allt skräp som ligger på gården.


Kommentarer

  • A-C säger:

    Tur det gick bra me er båda iaf! När jag använde transportskydd så brukade jag ha långt grimskaft. Funkade bra tyckte jag:-)

    2011-01-21 | 22:37:05

Kommentera inlägget här: