Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Dressyrmeeting i Laholm

Kategori:

År på meeting i Laholm, en väldigt fin anläggning som i används endast som tävlingsanläggning, stort ridhus med platts för två 60 m banor och två dressyrbanor mute med terratex underlag, och två stora framridningsbanor ute. Det pågår 3 klasser samtidigt och är allt från LB - Grand Prix under 5 dagar. Vilja står i en utebox vid ridhuset som tur är med cementgolv annars hade hon väl grävt sig ut. Hon var bedrövlig i transporten på vägen ner och hade dragit bak alla höbalar så de låg under henne och vi fick till slut köpa plastsäckar och lägga det i bilen... nystädade fräsha bilen.


Men nu är vi iallafall här och jag gjorde min första start i morse i Msv A:1, vi började ganska bra i traven men hon blev lite matt i skolorna, och fick äntligen till samlade skritten ganska bra. Men i galoppen strulade jag till det slutan gick bra men piruetten blev en gunghästpiruett, det som vi nästan hade jobbat bort, sen blev det kaos och jag gjorde nästa piruett när jag skulle göra en galoppökning, så felridning. Serien med byten i vart 3:e gick däremot super.

När jag hade hälsat och skulle rida ut sa domaren att jag hade på felridning för att jag tog för lång tid på mig att rida in efter startsignal... inte kul, borde inte göra en sån miss när man är domare själv! Felridningarna gav mig 18 poängs avdrag, hädanefter ska jag se till att jag har rätt galopp och starta direkt när jag får signalen, lite sura missar, fick ca 60 % trots det.

En bild från dressyrbanorna, Anna Tifelt rider på närmsta banan.



Kommentarer


Kommentera inlägget här: