Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

3:e tävlingsdagen med Vilja

Kategori:

Idag stod regnet som spö i backen när vi vaknade, och jag skulle starta 8.24, tur att jag skulle rida Msv B:5 och slapp förstöra hatt och frack. Nu var det kavaj och hjälm som gällde.

Framridningen funkade inte riktigt, fick henne inte med mig, men som tur var kom Anki och hjälpte mig få ordning på formen igen, det var ju bara att få igenom högersidan så gick hon fint igen. Tror Vilja fungerar bäst när det spöregnar, och hon gick igenom programmet utan några större missar, fick tyvärr 5:or på slutorna och det drog ner. Men i övrigt var det helt ok, fick drygt 63 % och låg på placering tills det var 2 ekipage kvar, men då puttades jag ner till en 8:de plats av 28 starter, skönt iaf att helgen slutade ganska bra. Fast hon ruskade på huvudet lite idag också och det var definitivt inte en fluga ute...

Ska prova med bomull i öronen tror jag.

Det tog drygt 4 timmar hem och var mycket trafik, men väl hemma hade jag kvällen fullbokad med träningar och Kenth tog in och tränade fölen att springa, dags att träna inför nästa helgs utmaning FÖLVISNING.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: