Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

2:a dagen i Laholm

Kategori:

Vilja var superladdad när jag satt upp på henne och for iväg några gånger på framridningen, det var nog för lite med en skrittprommenad på em.

Anki hjälpte mig på framridningen och hade hörsnäckan med, Vilja kändes riktigt fin när jag gick in på banan, så bättre förberedd kunde jag inte vara. Idag var det Prix st George.

Framridning:



Trav och skrittprogrammet flöt på väldigt bra och början på galoppen också. Men när vi kom till piruetterna så hände något, Vilja började ruska på huvudet och dök ner, hon gör så ibland och verkar irriterad i öronen, vet inte vad det beror på, det verkade inte vara så mycket flugor trots värmen, men kanske svetten rinner eller något.
Någon som har något tips?

Iallafall så ställde det till det rejält och piruetten blev dålig. Nästa piruett drev jag på henne innan och sen samlade och så började ganska bra, men sen gjorde hon samma sak, började ruska på huvudet och dök ner och stannade...

Sen lyckades jag få kontakt med henne igen och första serien gick bra och fick en sjua, men sen började huvudrusket igen och hon bytte som hon ville i sista serien.

Imorgon har jag lånat en flughuva och ska se om det går bättre.

Vi fick iaf drygt 59 % och får väl vara nöjd med det med 3 rejäla missar.




Kommentarer


Kommentera inlägget här: