Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Fredag 15 april

Kategori:

Fredagar är min jobbdag hemma, då är det häst hela dagen.  Klev upp kl 7 och mockade och släppte ut hästarna, vi hade hämtat hem Fantasy igår kväll för att vi skulle ha hovslagare och hon var i stort behov av det. Sen var det heldag med ridning och träningar.

Pandora, Andromeda, Fantasy och Fabiola blev fixade och tappsko på Credo och Wilbur, tur för jag hade precis sadlat Wilbur och skulle ut och rida, när jag såg att han hade tappat en sko. Jag hade provat att släppa Fantasy på lösdriften, men valackerna jagade henne så vi flyttade henne till stohagen.

Jag red Wilbur och han tycker att det är kul att jobba, han jobbar på fint i form i både traven och galoppen nu och fattar rätt galopp i princip varje gång och kan ligga och rulla flera varv, och han är så lätt i handen, en duktig 3-åring.

Sen tömkörde jag Mageno och han börjar också söka sig i rätt form nu på tömmen och börjar sätta lite muskler och har gått upp i vikt. Och han stod utanför när jag gjorde iordning Wilbur och puffade på mig och gick inte därifrån förrän jag hade gått ut med Wilbur, sen kom han glatt när det var hans tur, det är så kul att jobba med de här unghästarna det verkar som de har längtat efter att sätta igång.

Kenth red förresten 2:a gången på Mageno i onsdags och både travade och galopperade lite. Båda unghästarna får jobba minst 5 dagar i veckan med någonting, longering, tömkörning eller ridning. Wilbur får jobba rejält med längre ridpass nu för att vi ska få bort lite mage på honom.

Sen red jag min prinsessa och hon var super idag, serierna börjar sitta och hon är energisk och fin i traven. Nästa helg är det tävling igen.

På em hade jag träningar på Toric och på klubben. Sen hade vi gästtränare hemma, Petra var här och hade hoppträning med Jenny och Sofia, jag fotade lite.

Gästtränare


Sofia och Fabiola





Jenny och Prosten





Kommentarer


Kommentera inlägget här: