Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

7 april

Kategori:

Kände på Divas juver i morse och det är sprängfyllt och hon ska föla sist, om ca 6 veckor, hm, känns som vi får hålla koll här, vill inte att hon ska föla i leriga hagen ute. Jag har köpt vircon så nu ska vi desinficera boxarna och halma upp Andromedas box. Andromeda har fått komma in från lösdriften. 3 veckor kvar till beräknad första fölning.

Igår longerade jag Mr Mageno igen med hela utrustningen på, jag har fixat till träns och bett så att det passar honom och sadel och säkerhetsstigbyglar med gummisnoddar och gummiplattor, så nu känns utrustningen anpassad. Jag tvättar honom varje dag om ben och under magen för han kletar ner sig väldigt. Han står och tjusar över staketet med Fabiola som är brunstig. Igår satte Kenth foten i stigbygeln och klängde på honom, men han var väldigt vaksam så det är inte säkert att det går så lätt den här gången. Vi skyndar långsamt och longeringen går super nu.

Jag red Vilja också och hon kändes fin, Kenth red Fabiola och hon var tydligen lite väl på hugget.

Kenth hade hämtat spån så han fick slita med att lasta ut det.

Kommentarer

  • Jebnie säger:

    Kenth va och klippte sig med va? Haha!

    2011-04-08 | 09:45:55
  • Marianne säger:

    Jo faktiskt, hur vet du det, skriver inte riktigt allt.

    2011-04-08 | 20:16:31
  • Jennie säger:

    Jag menade mer att han behövde det ;) han kom in på Ica lite som guldlock :)! Haha

    2011-04-08 | 21:00:30

Kommentera inlägget här: