Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

1 september

Kategori:

Oj, vad tog den här sommaren vägen, det är ju höst! Plockade faktiskt lite björnbär idag. Men största tiden av dagen satt jag inne och programmerade, men när jag inte behövde åka så blev det ju en massa tid över.

Igår tränade jag för Anki och det gick sådär, men Vilja hade tappat en sko så hon ville inte riktigt ta för sig. Fick inte till några ökningar, men galoppen gick riktigt bra.

Men när jag hade satt på skon idag så gick hon kanon, helt ny samlad galopp, i härlig balans.

Under tiden kom de som ev ska fixa brunnen och dräneringen runt om den och pratade, vi har så mycket vatten i vår brunn så det är blött i hela trädgården och ner i hästhagen. Vi ska tömma brunnen och lägga snäckskal i botten och byta överst ringen, sen ska det dräneras runt om och ner till bäcken på något sätt.

Sen har jag ridit Credo och det gick bra, han är inte riden sen i våras och skötte sig väldigt bra. Vi travade runt på banan och det gick att styra och han gick stundvis i form.

Credo är en Lusitano valack som är 3 år gammal och jag ska rida ungefär varannan dag. Linda som äger honom ska vara barnledig från sin häst ett tag, men tror nog att hon kommer ofta och klappar på honom ändå.


 

Sofia har tagit bilden.

Unghästarna Wilbur, Andromeda, All Cash Credo och så Davanti, fick flytta ner på lösdriften idag. Skönt att få ner dem inom synhåll igen. Imorgon kommer det nog bilder på det.

Men Pandora sprang givetvis av sig en sko igen! det har funkat bra med kotringar, men nu har de inte suttit på den senaste veckan pga att den ena var sönder, nu sitter de iallafall där igen, försent...och inte kunde jag hitta skon heller.


Kommentarer


Kommentera inlägget här: