Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Nya hästar

Kategori:

2 nya hästar har flyttat in hos oss.

Det är Davanti som egentligen bara skulle ha bott här under sista betesmånaden, men han trivs så gott i lösdriftsflocken så deras ägare beslöt att han skulle vara kvar här. Davanti är en D-ponny som tävlar hoppning med sin ägare Cid.

Sedan har vi All Cash som kom i förra veckan, han står på försäljning hos oss och utbildas av oss under tiden.

All Cash har en gedigen hoppstam Cagancho - Pentagon och är fint tecknad i ansiktet, en söt häst som blir ca 160 cm. se vår hemsida www.stuterilight.se för mer info.





I helgen var jag och dömde i Sotenäs, det var trevliga tävlingar och jag dömde Div 2 ponny.

Igår var det full fart hela dagen vi sågade ved och så red jag 4 hästar och hade några träningar hemma, kan ju säga att jag stupade i säng efter den sista hästen.

Credo red jag ut med Susanne och Viktory, vi både travade och galopperade och det gick bra, men han var rejält trätt på vägen hem.

Vi blev inbjudna på en härlig kräftsoppa på Toric center det var supergott och en härlig fruktpaj till efterätt, vi åt i trädgården där och sen red jag deras hingst Archibald, en stor maffig häst och givetvis höll alla stona till precis utanför hagen så han hade ju inte full fokus på mig, men på slutet var han riktigt läcker. Sen var det Liberts tur och han hade inte riktigt koll på sin kropp den här gången och det tog lång tid innan han lossnade, men sista stunden var han riktigt mjuk och fin.

Kommentarer

  • Lina säger:

    SV: Jag har redan så det räcket av All Cash tror jag, då jag tror att det var han som tjuvbetäckte mitt sto Bellona som fick ett föl hösten 2008 som är extremt lik min lilla unge!

    2010-09-19 | 22:47:02
    Bloggadress: http://sallberglina.zoomin.se/blogg.html
  • Marianne säger:

    Det är nog väldigt otroligt att All Cash som är född 2007 skulle vara pappa till ditt föl, då var han ju bara ett föl själv. Dessutom tror jag inte att han har sprungit med sin mamma från Öland till Småland??? Så du får nog leta efter en annan pappa till ditt föl.

    2010-09-20 | 09:34:15
    Bloggadress: http://lysegard.blogg.se/

Kommentera inlägget här: