Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Onsdag 10 mars

Kategori:

Har varit i Göteborg måndag och tisdag, och hade några långa dagar men fick mycket gjort, det är lugnt att sitta på jobbet på kvällen. Framåt 20.00 är jag ganska ensam här.

Igår skulle vi iallafall försöka rida både Vilja och Andromeda, men jag ställde förstås till det rejält.

Jag skulle prova en ny modell av stubbensadel på Vilja, ursnygg var det, men den passade inte alls, Vilja blev kort i steget och jag fick bakvikt och dessutom hamnade den på snedden. Som tur var var Sandra där och jag fick låna hennes Childeric igen, det räckte med att lägga den på ryggen på Vilja så började hon dansa. Oj vilken skillnad, hon är väldigt tydlig med vad hon tycker som tur är, så nu står det mellan Childeric och Albion Ultima, måste prova den igen. Vilja är så rolig att rida nu, gör allt jag ber henne om, pigg och lite på tårna.

Iallafall så hade jag hängt upp jackan över sargen och när jag ryckte åt mig den gled plånboken ner bakom sargen och det var inte kul, ca 2,5 meter ner låg den och det fanns inte en möjlighet i världen att ta sig in bakom sargen, det är för smalt och bräder i vägen. Hem och hämtade verktyg och tillbaka igen, med skruvdragare i högsta hugg så fick vi skruvat ur skruvarna ur en bräda, men fick inte loss den.

Andromeda var också med så under tiden jag skruvade så longerade Kenth henne iallafall. Lastningen funkar nu om vi tar lina bakom henne, hon backar utan problem ut nu med stora steg.

Så hem igen och hämtade kofot och tillbaka, nu äntligen kl 22.00 fick vi loss brädan och ut plånboken, väldigt skönt. Klantigt javisst, men så blir det nog ibland när man inte tänker sig för. Fick iallafall fram några spön som låg där bakom också.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: