Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Torsdag 17 juni

Kategori:

Fabiola har fått vara ute i ny beteshage med sitt föl, den håller sig alldeles intill henne och hon är en utmärkt mamma. Foto kommer.

Tecknade försäkring igår, känns alltid skönt när man kan göra det så fort det bara går, Andromeda skadade ju sitt öga när hon var bara 5 dagar gammal, men som tur var hade vi tecknat försäkring då. Efter lite sökande på nätet och chat med Agria så blev det en försäkring för 40 000 med största delen enbart liv och förstås deras plus försäkring för mediciner, det slutade på en premie på 2 800 kr eftersom det var lägre premie de första 2 åren. Vi har ju så många hästar att försäkra så vi kan aldrig försäkra dem för fullt värde utan får se till att ha en bra veterinärvårdsförsäkring.

Red Vilja igår igen och provade den nya bågen som ska hålla ordning på sitsen, Sofia filmade häromdagen och igår jobbade jag lite extra med mina svagheter, nacken och lite för höga händer. Vilja gick riktigt fint, lätt i handen och släppte ner mig på ryggen hon tyckte nog om min nya tvångströja (perfectsit.se). Hade en bra känsla och trots att hon går ute på nätterna så kändes hon pigg och fin, men jag red inte förrön vid 21.30 och det hade blivit ganska svalt då.



Kommentarer

  • Nina säger:

    cool tvångsgrej! den har jag sett på nätet, är det något du tycker jag borde behöva kanske ....

    2010-06-17 | 17:55:16
  • Marianne säger:

    Ja det tycker jag absolut. Men det går inge vidare att rida ut med den, svår att rida lätt med, men om du kommer igång och tränar så tycker jag att du ska prova.

    2010-06-17 | 23:24:01
  • A-C säger:

    Åh va himla söt hon är! Bågen ser mycket skönare ut än pisken bakom ryggen som en annan fått haft=)

    2010-06-18 | 10:05:02
  • Nina säger:

    jisses så fin hon är, fölet! otroligt söt, en sådan där som man bara vill ha i sitt stall!

    2010-06-18 | 23:42:09

Kommentera inlägget här: