Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

17 Januari

Kategori:

Idag var det full fart, vi fick sovmorgon idag också, men efter mockningen for vi till ridhuset med Pandora. Tömkörde först i ca 20 min, ganska mycket galopp på töm, och sen red jag en kvart och då var det travjobb, hon skötte sig exemplariskt, får jag henne bara i riktigt låg form så blir traven bra. På slutet jobbade vi med övergångar mellan skritt och trav.

Sen var vi på kalas hos Fredrik och åt en god pastasallad.

På kvällen hopptränade Sofia och Vilja för Kenth, det gick bra, de var 6 st i gruppen och när jag kom tränade de omhoppning. Vilja är ju inte precis kvick i svängarna, men hoppade fint. De andra satsade för fullt, det var kul att se.

Sist ut var Andromeda, hon hoppade bara några få rundor idag, men var uppe på 1.20, den hästen kan hoppa, och har en superfin trav, med riktigt bra vinkling i bakbenen.

Kolla bilden, hon har bara löshoppat en gång tidigare och hindret är 1.20.



Och faktiskt så hann jag städa hela huset också, det var härligt att få det gjort. Vi har köpare på huset i Jämtland och imorgon är det slutbesikting så vi hoppas att det går bra.

Sofia har också varit ute med Diva och galopperat runt på ängen.




Kenth och Erika har varit ute och tömkört Lorenzo.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: