Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Torsdag

Kategori:

Idag har vi köpt en ny (bättre begagnad) Volvo V70, automat och diesel, den var superskön att köra hem i. Jag var och tittade på den igår och idag slog vi till, så det var snabba beslut.

Pandora och Vilja blev vaccinerade idag, så de fick vila, men jag red Libert för 3:e gången.

Libert är en valack på 176 cm över marken Tori och Hannoveranare. Han är 5 år och under utbildning. Idag var han riktigt fin att rida, efter 2 varv var han i balans och bar sig riktigt bra, vi tränade mycket övergångar och halter och han blev väldigt fin.
Superfina galoppfattningar, men vill gärna falla framåt och sträcka ut halsen i avsaktningarna, så det tränade vi på.

Nästa gång ska jag ta med kameran.

Imorgon har jag träningar i Färgelanda hela dagen.

Kommentarer

  • Nina säger:

    vad är det för årsmodell på er nya fina volvo då?

    skönt med nya bilar när man pendlar oxå!

    Det r iof alltid kul med nya bilar :)

    2010-08-13 | 07:40:10
  • A-C säger:

    Va kul med ny bil! Jag vill också ha en Volvo!

    2010-08-13 | 16:47:03

Kommentera inlägget här: