Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Tävling i Götene

Kategori:

Så var det tävling igen. Vi var till Götene som ligger i närheten av Lidköping. Det hade nog regnat ganska mycket där för banan såg mer ut som en swimingpool. Hela kortsidan vid domaren stod under vatten och det var väldigt lerigt. Men faktiskt så brydde sig inte Vilja om det. När hon inte är rädd för något så blir hon gärna lite seg istället och i traven var hon det, men galoppen tyckte jag att hon var riktigt fin i. Bytena var luftiga och rena och jag fick 7 på 1 av dem och 6 på de andra.

Däremot gjorde segheten i traven av skolorna blev dåliga, så det blev ca 60 % bara, men de vann på 63%, och jag tror att jag kom 7:a om inte den som red sist gick om mig.

Gamma bild, och den här ökningen fick vi inte till på tävlingen tyvärr!



Kommentarer


Kommentera inlägget här: