Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Ledig fredag...

Kategori:

Oj vad mycket jag hade tänkt göra, men allt tar längre tid än man tror. Jag klev upp relativt tidigt och släppte hästarna när alla hade åkt på jobb och skola. Sen kom Ann-Lousie ner och tvättade Ella, de skulle iväg till Skåne på sin första Friser utställning, hoppas att det går bra för dem imorgon, Ella är så tjusig.

Sen red jag Vilja på banan och det gick ganska bra efter ett tag, men det var lite stelt och vingligt från början, har inte tränat sen tävlingen förra helgen, utan har bara ridit ut i veckan. Vi tränade på piruetter och skolorna som vanligt. Galopppiruetterna tycker Vilja är kul och hon börjar få riktigt bra "snurr" på dem ( fattade ni den va? ) i skolorna jobbar vi med att få henne på yttertygeln och det gick fint på slutet.

Sen hjälpte Peter mig att köra upp en hösilage bal till beteshästarna, och de blev väldigt glade, Davanti drog i hösilaget även fast traktorn fortfarande körde in med den, han var inte rädd.

Hann iallafall köra undan lite skräp från lösdriften och sen var jag iväg och red nästa häst - Disel ett stor svart 4-årigt sto, som visade sig ha väldigt fina gångarter (iallafall skritt och trav) galoppen sparar vi ett tag. Hon hade ett bestämt humör och ville inte alltid åt samma håll som mig, men däremellan travade hon på fint och var som en fjäder i handen.

Sen var det en lektion kvar på klubben, Johanna och Eddie, som nu är igång och tränar inför höstens tävlingssäsong.

Sen byggde vi på lösdriften, ska försöka ta kort på den, nu är det bara lite kvar, men skruvdragaren laddade ur så vi får nog göra det sista imorgon. Hästarna ska in den 1 september, fast nu blev det brittsommar och är ganska skönt väder ute, faktiskt shortsväder idag.

Helena ringde på eftermiddagen och berättade att Fabiolas syster Fabina e Don Primero fick 49 poäng på fölvisningen på Wången idag och gick vidare till Riksfinal, stort Grattis till dem.

I helgen ska jag döma dressyr både lördag och söndag.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: