Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

4 april

Kategori:

Tävlingen hemma i fredags blev lyckad, det var väldigt städat och fint och banorna var riktigt bra både inne och ute.
Jag startade bara MSV B:4, försöker ju kvala till MSV A. Men fick ca 61,4 % och det räckte inte riktigt, behöver två tävlingar över 62 %. Sista tävlingen förra året fick jag 64% så en till behövs.

Jag tyckte att Vilja kändes riktigt fin, jag red fram länge och fick bort alla skutt och bus som hon gärna håller påmed på framridningen. Men två byten blev för sena och bakdelsvändningarna var som vanligt inte så bra, de är svåra för Vilja vill kasta sig runt snabbt och rak. Sen tyckte domaren att Vilja gapade och att stången slog igenom, det kändes inte som det, men idag när jag tränade lät jag stångtygeln hänga och ändå gapade hon när jag höll bara i bridongen, vet inte riktigt vad jag ska göra, kanske en tunnare stång och inte rak som jag har nu, någon som har ngt förslag.

I helgen har vi mockat hagar, bytt trasiga stolp och städat huset. Imorgon far vi på semester till Fuerteventura, ska bli så skönt med lite sol och vila. Under tiden håller Jennie, Anette och Ebba ställningarna på gården, tack snälla ni för det. 

När vi kommer hem blir det till att suga tag i deklaration och SAM ansökan, men skjuter fram det en vecka.

Kommentarer

  • A-C säger:

    Grattis till färdig försäljning! Hoppas ni har härlig semester!

    2010-04-05 | 09:08:29
  • Madeleine Börjeflo säger:

    Kanske en vippstång skulle funka,,,Ha´en skön semester :-)

    2010-04-05 | 09:27:27

Kommentera inlägget här: