Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

30 oktober

Kategori:

Det har varit novemberlov den här veckan och jag har ridit typ 1 dag tror jag, vi tvättar leriga ben vareviga dag det tar ca 1 timme att få 4 hästar rena om benen, jag funderar på om man kan ta pälsglans på benen för att inte leran ska fastna. Eller har ni några andra tips. Har lagt ut gammalt hö runt foderringen för att se om det bär lite.

Igår var det mingel på jobbet och det var massor med samarbetspartners där, det var trevligt och äntligen fick jag träffa många från min sektion i Åmål, kul att få ansikten på dem.

Kenth och barnen var med och shoppade i Göteborg, Erika hittade en hel del kläder och Sofia köpte också en del.

Jag tog semester idag för att göra färdigt rumemt på övervåningen, det tog bara några timmar att lägga golvet och sen for jag och köpte lister så vi började med dem på kvällen, så nu är det inte mycket kvar.

Hade lektion med Jennie hemma, det gick riktigt bra, vi började med att sätta på en dressyrsadel så vi hade ett bra utgångsläge, sen jobbade med att få hästen att ta tag i bettet och bli rundare i formen. Hon släppte bettet, sänkte ryggen och stressade ganska mycket från början, men bar sig bra i galoppen. På slutet blev det jättebra hon blev rund och taktmässig i traven.

Sen var jag bort till Lisa och det blev ett lyft idag, han såg ganska stel ut från början och lite struttig. Men vi jobbade mycket med att böja och flytta honom på volten i öppna och med tagen bakdel och göra framdelsvändningar. På slutet blev han riktigt bra och blev plötsligt riktigt rund och bärig. Riktigt kul.

Sofia var till Munkedal och tränade för Jens men var sådär nöjd med träningen, Vilja hade varit lite seg. Sen började hon att bygga lite hindermaterial, ska försöka få till lite titthinder.

Jag har haft hyrbil hela veckan en Renault Megane, den var riktigt trevlig att köra, och vad lite bensin den drog 12 liter på 20 mil, fram och tillbaka till Göteborg. Subarun drar bra mycket mer. Men nu har Subarun ny koppling och den var riktigt fin att köra.





Kommentarer

  • Jennie säger:

    Tack för en rolig lektion Marianne :)!

    Kul när man kan känna skillnaden!

    Hör av er när ni vill ha hjälp med paddocken ;)

    2009-10-31 | 10:41:56

Kommentera inlägget här: