Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Vilja tävlar i Trollhätan

Kategori:

I morse for vi kl 6.20 till Trollhättan och våra gäster fick släppa ut hästarna och sen åkte de också. Det har varit så kul att ha lite besök från Jämtland.

Jag hade fått starttider i Trollhättan kl 9.48 och 15.20, och som vanligt finns ingen uppstallning här nere, man ska alltså ha hästen i transporten i 7 timmar, försökte förtvivlat hela veckan att få starttider lite närmare varandra men fick inte ens några svar från klubben, lite ris till dem, vi slet med att försöka få våra ryttare nöjda när vi hade tävling, men fick inte den känslan här, det var väldigt mycket strykningar i sista minuten. Ibland undrar jag om tävlingarna är för ryttarna.

Det var svinkallt idag och på framridningen stod en tjej inlindad i en stor filt, som blåste runt henne, undrar just om hon överhuvudtaget funderade på varför alla hästar och ryttare (inklusive jag*) trängdes på bortre delen av framridningen, så längt ifrån henne som möjligt???

Dessutom fick jag ett protokoll med massor av 6:or och min lilla häst som stadigt brukar ligga på 7:or i galoppen, det är så tråkigt att bara få 6:or. Jag var nöjd med ritten och tyckte att hon var fin, kanske red jag lite för fort det blev iallafall 59,13 % tänk att det ska vara så svårt att komma över 60 %. Strök mig iallafall i LA:6 och åkte hem istället.

Erika var hos en kompis i lördags och de hade ramlat med cykelt och slagit sig ganska rejält båda två. Ett sår vätskade ganska mycket så  vi for in på jourcentralen och la om det, hon hade fått skrubbsår överallt i ansikte och armar och knän. Det var riktigt synd om henne.

Sen fick vi nästan gjort klart hagen, så det var skönt att vi kom hem i vettig tid, var ju hemma redan mitt på dagen.

Kommentarer

  • Jennie Josefsson säger:

    Jag tyckte det var lite underligt att transporten var så fint uppställd redan kl 4 på em!



    Vad bra att du är nöjd då :)

    2009-05-10 | 23:16:17
  • Nina säger:

    Oj, vilken helg ni haft!!

    Lycka till på "nya" jobbet imorgon :)

    2009-05-11 | 07:41:24
  • Carina säger:

    Stackars Erika hälsa henne från faster.

    Jag fattar inte att helgerna räcker till för er, ni har fullt upp hela tiden.

    Vi ses i juli i alla fall.

    kram till er alla.

    2009-05-11 | 12:41:50
  • A-C säger:

    Va roligt att ni red för fort! Det va bra betyg det! Skit i domarn!

    2009-05-11 | 16:12:25

Kommentera inlägget här: