Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Uppkörningen för BE-körkort 14 maj

Kategori:

Vi hann faktiskt med ett litet kalas med släkten igår, jag fyllde ju år i tisdags (men ingen som behöver ha dåligt samvete för det) vid min ålder så blir man ju inte precis nedringd med grattishälsningar. Vi åt iallafall tårta och hade väldigt trevligt som alltid när vi träffas har vi massor att prata om mina syskon och deras familjer och mina föräldrar.

Vi var också bort till Erikas skola och tittade på en musikal som de hade tränat på ett tag.

Och idag har jag klarat mitt BE-körkort, det känns väldigt bra, Det spöregnade uppe i Båberg, Trollhättan och jag fick hjärnsläpp och trodde att säkerhetskontrollen var klar när jag hade gått runt bilen. Och jag som hade tränat så, han fick fråga om jag verkligen var klar. Och jag funderade en stund, men till slut kom jag på att jag skulle kolla handbromsar och rörelsereserv och rattutslag, men bromsservo och styrservo glömde jag. Jag tror att det blev fel för att körläraren sa att jag skulle kolla vätskor efter övrig kontroll och när jag har tränat har jag gjort det först. Men iallafall så sa han inget om att jag missade det. Sen fick jag redogöra för allt jag kunde om lastsäkring och det gick ju ganska fort, men han blev nöjd.

Manöverprovet gick alldeles utmärkt, jag hade gott om plats mellan konerna och sen var vi ut och körde, det var inga problem, vi körde en vassa rondeller men var inte in på några trafikerade vägar så jag körde lugnt och låtsades ha hästar i lasten.

Kommentarer

  • Nina säger:

    GRATTIS till BE-kortet!!!!

    2009-05-14 | 15:58:57
  • Agneta Söderberg säger:

    Bra gjort, att ta BE-körkort! Måste du backa på uppkörningen?? Vi ska besiktiga om transporten, då kan jag lagligt köra omkring med Tittut (D-ponny) och dra med Kangoon.

    2009-05-14 | 19:02:32
  • Jennie Josefsson säger:

    Graaaaaaattiiiissss !!!

    2009-05-14 | 20:29:15
  • Helena säger:

    Grattis!!! Både till BE-kortet, födelsedagen (i efterskott) och till lotterivinsten!!!

    Och naturligtvis ett tack för senast! Det var jätteroligt att få träffa er igen! Alla vi träffat hälsar så gott till er alla!

    Helena

    2009-05-15 | 06:25:59
  • A-C säger:

    Grattis till födelsedagen och BE!

    2009-05-15 | 23:42:55

Kommentera inlägget här: