Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Programträning på Skaftö

Kategori:

Idag var jag på Skaftö och dömde en programträning, den klubben var jag med och startade -82 så det var kul att se hur det såg ut nu. Stallet var utbyggt och borta var spiltorna där Kasper, Senior, Leona och Petronella stod från början, det var säkert några till men jag kommer inte ihåg namnen. Leona var nog den som blev äldst hon dog nog förra året. Körde alltid förbi henne på somrarna eftersom hon var pensinär hos en veterinär i Dragsmark där mor och far bor.
Länk till Skaftö Rk

Diva har fått en medryttare, Ebba som bor alldeles i närheten ska rida Diva några dagar i veckan. Ebba är en duktig tjej på 12 år så det kommer nog att bli jättebra.

Kenth o Susanne fick gjort en hel del på den nedre delen av hagen idag och jag eldade skräp när jag kom hem, det pyr fortfarande ute i högen, eldade gammalt hö och det vill inte brinna så bra, så  jag har förmodligen rökt ner hela bygden. Men igår hällde regnet ner så det ska nog inte vara någon fara för spridning.

Hästarna fick komma in inatt också, Kenth och Pandora ska tävla i Dingle imorgon två 1.10 ska de hoppa.

Erika har åkt till stan och skulle gå på bio ikväll och sova hos kusin Wilma.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: