Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Onsdag 20 maj

Kategori:

Och nu regnar det, öser ner, ingen ordning på någonting. Sitter i Göteborg och försöker lotsa mig in i systemen, har fått upp allt nu i en fungerande miljö.

Hästarna får nog gå in i kväll igen, vi har en bit upp till betet och det känns lite oroligt att inte se dem. Men de verkar ha det bra, fast igår hade de sprungit när Pandora var på hoppträning. Det hade gått jättebra tydligen, Emma tyckte att det var en väldigt ärlig häst och hon har lugnat ner sig såpass att hon t.o.m väntar på pilotens kommando. Förut har man bara fått åka med på hennes premisser. 

I em ska jag på Ikea en sväng och köpa lite möbler till Erika och sen ska jag försöka åka och träna med Vilja, det blir långa dagar och jag har inte varit iväg och tränat dressyr sen Trollhättan. Fast å andra sidan så gör det inte så mycket hon kan behöva lulla i skogen lite grand, så kanske hon blir lite mindre harig.

En ridplan står högt på önskelistan så man hinner med att rida de hästar som ska gå. Men först ska elen i stallet göras och det blir nog nästa vecka för de hade mycket att göra. Jordfelsbrytare och lampor ska in och en massa uttag så vi kan sätta in handukstork (för benskydd o dyl och varmvattenberedare.

Såg en rävhona med ungar idag på väg till jobbet, såg inte ut som mamman mådde så bra, men kanske bara inbillade mig.

Kommentarer

  • A-C säger:

    Ridplan, ja det vill man ju ha! En annan rider på ängen när det är torrt=) Ni skulle haft nå kamera på betet så ni kan se dom ändå.

    2009-05-21 | 15:05:03
  • Helena Jenssen säger:

    Hej! Hur går det med Fabiola, är hon klar? Jag har kört Fagouna till station i morse. Hon hade ägg på ca 4 men var inte klar att seminera. Hon skulle kollas på måndag igen.

    Lycka till!

    2009-05-22 | 12:07:41

Kommentera inlägget här: