Stuteri Light

En blogg om livet med hästarna, vardagsslitet, avel, tävlingar.

Träning

Kategori:

tisdag och träning för Anki, jag var lite dåligt framriden, måste åka tidigare hemifrån nästa gång. Jag fick ta tid på lektionen till att galoppera henne i förvänd galopp för att hon skulle lossa, kändes lite trött och inte riktigt på hugget. Men på slutet gick hon väldigt bra, gjorde två fina bakdelsvändningar med nästan långa tyglar "tyckte jag, men inte Anki" och de blev riktigt bra. Bytena gick bra och vi börjar få flyt i slutan, där har hon inte riktigt orkat hålla tempot förut.

Fick frågan om jag ville rida med Vilja på domarutb i Kungsbacka 5 april, det är kurs för dressyrdomare och hästarna ska gå Msv, det skulle vara kul, ska fundera någon dag. Jag har ju även anmält till C-tränar fortbildning också det i Kungsbacka 1-2 april och då vill jag också ta med Vilja, isåfall blir det lite pendlande för henne, men det går ju inte att jämföra med Jämtland, det är ju bara 13 mil dit. De hade tydligen bra uppstallning också.

Och vår dressyrtävling nästa helg fortsätter att samla på sig starter, kul, men det kommer att bli en lång dag.

Kenth red Pandora i ridhuset och det hade gått bra skritt och trav bara, hon är ganska jobbig i skogen just nu, bockar och stökar som värsta unghäst igen.

Sofia och Erika har gjort en film av lilla söta Zorro.
Titta på den här



Kommentarer

  • Nina säger:

    80 starter och det ramlar fortfarande in anmälningar? Va skoj :) jisses va dressyrfolk det finns nära er :)

    2009-03-12 | 09:47:38

Kommentera inlägget här: